Dve noci v autobusu a jeden pekelnej den v Bombaji

A proc to peklo?

ted a tady, proto pisu, zatimco me soused v protejsim boxu neustale otevira dvere do kabinky a debilne se usmiva, zavru, otevre, zavru, otevre, zavru, otevre a strci mi sem nohy!, musela jsem ztropit scenu a obeznamit vsechny okolni spokujezdce, ze mi uchyl porad leze do boxu, zafungovalo to, otrava se zavrel.. Jsem na ceste zpet domu po naprostem dnesnim fiasku v mumbaji a nemam naladu si s nikym povidat, dnes jsem videla asi pet milionu lidi a mluvila tak s jednim milionem.

Pred 36h to vsechno vypadalo tak slibne...tak zpatky tam..

V planu je nocni autobus z goy do Mumbaje, hodina v taxi na letiste, dalsi hodina z letiste do rishikeshe. V goe jde vsechno krasne, andrew me hodil na autobusak, jeste stiham zaridit simkartu, sice tam tupe stojim hodinu, protoze nas tradicne obsluhuje vsechny na jednou, minul rok jsem ho za to netrpelive servala a uz me pak navzdy ignoroval ve fronte, letos poslusne stojim, nepamatuje si me, stojim a cekam az vyresi drobne zakazniky, kteri prichazeji do evidentne mnohem narocnejsiho procesu zarizovani me simkarty, musim ji ostatne mit, simkartu potrebuji, uz treti den meli zavreno, dnes je posledni sance, potrebuju indicke cislo nez vyrazim na sever. A nakonec ho mam a mam v nem internet, juchuuuu!!!!!

Lokalni bus do mesta taky v pohode, jsem z cesty docela nadsena, ostatne byla jsem dlouho v cechach, takze se pozorovanim mistnaku moc bavim, natacim video a stiplistek chce hrat hlavni roli? proc ne? mrknete na nej, docela mu to jde.

Mistni me ochotne nasmeruji na bus do mumbai, nocni bus, na internetu psali 12h, ridic rika 14, tak to by odpovidalo. paradni bus, mam vlastni boxik s vysouvacimi dvirky, mekka matrace, okenko, elektrika. 

hmmm prave mi zastavili na toaletu, co jsem tak urputne potrebovala, asistent ridice jde se mnou nekam k tmave neosvetlene budove... hmmm... pak udela hlasity vzdech  plny zklamani a vede me zpet do autobusu, neco rika jednomu z pasazeru, ktery mi pak anglicky tlumoci, ze toaleta je zavrena, jestli mi pry nevadi curat venku. neeee, jiste ze neeee, projevim se prirozene s lehkou ulevou, ze budu strezena curat na cerstvem vzduchu a ne zkroucena niceho se nedotykajici ve smradlave pochcane mistnosti. Kolega mu prelozi moji odpoved a vyrazime spolecne za keriky. Pottdnu v Indii uz zas hybu hlavou jako oni, takze je jasne, ze mu dekuju a ze je vsechno ok. On zas hodi pohyb, ze v pohode, a at mazu zpatky do autobusu.

takze zpet do busu. a zpet do vcerejsiho vcera, ktery mi misto uvedenych 12 a predpokladanych 14 s finalnimi 16h jizdy zpusobil stres, nenavratnou financni ujmu a jasnu zasadu ze po silnici tady uz nikdy nikam! Taxikar, ktereho jsem po vyskoceni z busu odchytla, vsechny vytroubil predjel, podjel, litala jsem ze strany na stranu a stejne jsme letadlo nestihly, zato on si ale pry zaslouzil dyzko, protoze takhle rychle to jeste nikdy nedal. No, hlavne ze to nebylo napoprve a naposledy...

Sedim prazdna vytroubena hlava na letisti, snazim se myslet,co dal...kava.... hmmm aerolinky moji situaci naprosto rozumeji a chapou a nemohou mi nikterak pomoci, typicka fraze. Zadny dalsi let do dehradun dnes neni. Ani nahodou nebudu v mumbaji pres noc. Poletim zpatky do goy? Zacina mise ping pong smsek se tremi lidmi v rishikeshi, kteri se mi snazi pomoci s alternativou,jak se dostat na sever. cokoli bude zitra neberu, chci odtamtud jeste dnes. tak po treh hodinach vyhrava cesta na vlakac do turisticke kancelare pro emergency jizdenku. v pet jede rychlik.. Tentokrat je taxi z letiste do mesta o pulku levnejsi... ahaaaa?

hned na vlakaci me prudi typek, ze zadny jizdenky nejsou, ze turisticka kancelar je 6km daleko, blbost mavam na nej ignorujicim zpusobem a tapam po nejvetsim vlakaci v mumbaji. no turisticka kancelar fakt nikde, blbost se vyplnila. listek neni. typek me zas odchytl,smeje se, ze mi to jako pred pul hodinou rikal, ze jo, a ze mi pomuze sehnat listek. nemam moc moznosti, tak ukaz co umis, rikam si. vola asi peti lidem, pak ze pry za 5000 jizdenka za pul hodiny. wow cena jako bezna letenka? no letenka do delhi je dneska ctyrikrat drazsi, tak odhodlane souhlasim. Za 10min je zpatky - sorry madam, pro zenu listenka bohuzel neni, jedine ze bych byla v mziku muz, sakra, to asi nepujde. mam zoufaly vyraz a prochazi mnou vlna feminismu. typek vola vola, a prej jedna jizdenka, dneska v devet vecer, jeziiis, co tu budu delat, ale to mam jet zpatky. prej rychle rychle, vezmu te do te turisticke kancelare, dokud jizdenka jeste je. no dobra, jedem...

typek zacina byt sympatak, je prinejmensim aspon normalni, behem krkolomne jizdy jednim z nejvice zalidnenych mest mi dava dva papirky na vyplneni zadosti a rika, co kde vyplnit, jsme dobry tym, zvladam perfektni spolupraci. turisticka kancelar, nikdo nikde, typek stoji opodal, pry jako ze se nezname, no fajn, nerozumim, ale delam, ze ho nevidim, prestoze jsme dva jedini lide v kancelari, konecne se na prepazce objevita masita zena, procvakava pocitac, jediny co vidim opakovat se na obrazovce je "sedadlo nedostupne". Ale hura! neco nasla, fajn fajn, kupujem. V devet do delhi, 3h cekacka a presun na jiny vlakac a navazny vlak do hardiwaru, hodinu pred rishikesh. Zenska je evidentne uplne nadsena, ze nasla takovou skvelou kombinaci, az zacinam sdilet jeji nadseni, platim vic nez dvojnasobek normalni ceny, a mam v ruce dve jizdenky, zarucujici nasledujici dva dny ve vlaku!

typek me nasleduje a venku poskakuje a dava mi hi five! jsme to ale borci, mise uspesna. Veze me zpet na vlakac, cestou zastavime v pristavu, pry musim videt mumbajskou plaz, je tam hodne lidi, typek rika, ze se tam kazdy vykoupe jen jednou, protoze pak ma mesic vyrazku uz tam nidky nevleze. No voda je pekne spinava, to se musi rict, delame si fotky v mlze smogu na plazi, jak dva nadseny pubertaci. vyhodi me ve vege restauraci u vlakace a rika, tady sed nez ti pojede ten vlak, me jede za chvili vlak domu, tak musim jit. zaplatim, za sluzbu a uvelebim se v rohu prelidnene restaurace, no budu se tu prdelit tri hodiny, to bude fakt bozi.

svaly se mi uvolnuji, telo uvolnuje a mysl klidni. navecerim se a zacinam si uvedomovat nasledky meho cinu. 22h ve vlaku do delhi, trihodinovy presun a dalsich 8h ve vlaku do haridwaru, pak hodina a pul do rishikeshe. prijedu tam odted za dva dny? to jako vazne, vsichni me bombarduji, jak jsem dopadla a ja se vlastne citim, ze jsem dopadla hodne blbe. Uz od vcera odpoledne cestuju, spocena, zaprasena, smradlava a dalsi dva dny prede mnou? Nemela to byt ta pohodickova cesta letadlem az k rishikesi? co jsem to vymyslela za kravinu? cesta vlakem 22 hodin? vzpominam na cesty minule, ta uplne prvni byla zazitek, ty dalsi byly s partnerem, a ty posledni byly vrchol me trpelivosti,od te doby prece uz jen litam letadly, halooo... vzpominky pekelnych jizd se vraci.

myslim na pokojicek v apartmanu v goe, na postel, ciste obleceni, aroma difuzer, organicke esencialni olejicky, teplou sprchu, cestu scootrem s vetrem ve vlasech... chci domu... hodinu pred odjezdem vlaku se myslenka vykaslat se na cestu na sever zintenzivnuje, chci co nejdriv do goy. cesta busem nebyla draha a celkem fajn? najednou ten autobus zastavi tam, kde zrovna sedim u caje. Ha znameni. Uz mam listek a nastupuju. Mnohem vetsi nadseni nez s babou na prepazce za predrazeny dvoudenni vlak.

Nicmene po pulhodine me stiplistek vykopne  ven na rusnem rohu pod mostem a rika, tady cekej, my jsme plny, za pul hodiny te vyzvedne dalsi bus. jo, jak me asi ten bus pozna rikam si.. hodina a pul ubehla, tesne pred pulnoci, smrad, tisice lidi prochazejicich kolem, ja plna prachu s vytroubenou hlavou, loucim se po smskach se vsemi, co se na me tesili a rikam, ze v dobrem pripade se uvidime jindy, v tom horsim uz nikdy.

nakonec ziju a jsem ve svem boxiku, bus me nasel lehce po pulnoci ve stavu naprosteho se odevzdani, stejny ridic jako vcera, evidentne me rad vidi, kyva hlavou ze strany na stranu... ahaaaa jednodenni vylet do mumbaje? hahaha kyvam taky. kdybys jen vedel ty otrapo, jet o kilometr za hodinu rychlejc, tak ted sedim v himalajich u gangy a dycham cerstvy vzduch, ale taky te moc rada vidim po dvou hodinach v prachu, ted si jed jak pomalu chces, uz vim, co od tebe muzu cekat. Pozoruji ruch mesta z klidu meho boxiku v buse. Ten co me prekladal zpravu o venkovnim moceni me zve pri zastavce na caj. jsou 2h rano. Jmenuje se Rohit, akademicky student, a jede si do goy pro vzorek skorabky kesu orechu, dela vyzkum, na co vsechno by se mohl kesu plod zpracovavat. zajimave povidani, ktere konci vymenou kontaktu a pozvankou do mumbaje. Chlapce, tak tam ja uz nikdy nepojedu...plaz jsem videla, dvanact mllionu tvych sousedu taky a o vyrazku nemam zajem. Rohit mi prozradil, ze pan, co me obtezoval byl pry druhy ridic a na muj popud si ten prvni zacal stezovat centrale, ze ten druhy je asi opily, at ho okamzite vymenej, ze jinak dal nejede. Takze druhy ridic...sic jevici se jako uchyl... mimichodem pozdeji za mnou prisel urednik a vyslychal me, co mi pry pan delal za problemy. Dalsi zabavna vsuvka.. aaaa uz vidim pana z okenka, vyhosteneho z busu.prijde o opraci?

Za 12h –16h budu doma. jeeeeeee. kdybych sedla do vlaku, tak si rikam, jeeee za 34h vystoupim na vzduch a budu se cela smradlava dohadovat o cene hodinove jizdy do guesthousu se studenou sprchouu! Dnesek me stal financni ujmu asi 5tisic, ale citim se jako viiitez! a zase jeden nezaplatitelny zazitek do diare. A uz nikdy vice! Rikam si, ze az se vzpamatuju tak koupim letenku a poletim na sever letadlem, jasne, ze je chci vsechny videt!

 

Comments